המירוץ ל- VR

·

,

אני לא בטוח כמה אנחנו מבינים את הפונציאל של VR, בטח בעולמות של ה-One Device (נושא שיקר לליבי ואני כותב עליו הרבה בבלוג זה). אבל מה שבטוח שהמירוץ רק התחיל.

לדעתי החברות ינקטו בנפרד ואולי במקביל באסטרטגיות להקטנת המשקפיים מאידך, ולהגדלת התוכן מצד שני. אני מניח ש-Apple תנסה להעשיר קודם כל את התוכן. בצורה ש-Apple פועלים, עם אקסטרה התחשבות בפרטיות, ונסיון לטפל במידע באופן מקומי, אני בספק גדול האם המשקפיים בגרסתם הקומפקטית, יגיעו ראשונה מ-Apple.

אבל, למרות הפיתוי הגדול, הבעיה הזו היא לא בראש סדר העדיפויות, כפי שכבר כתבתי בבלוג זה, הבעיה הראשונה שצריכה להיות בטיפול היא היכולת של החברות המתחרות להגדיל את התוכן בחנויות האפליקציות במשקפי ה-VR שלהם (ככל שהוא עשיר כבר עכשיו) ולדאוג להשאיר אנשים בתוך האקו סיסטם, כי זה משהו ש-Apple הולכת להצליח בו. זו גם הסיבה שVISION PRO הושקו רק בארה״ב לדעתי, Apple רוצה להכניס את המוצר החדש שלה עמוק לתוך ה-Eco system והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא דרך השוק שהיא הכי חזקה בו.

לאחר מימוש הפונטנציאל בחנויות האפליקציות, ניתן להתחיל לעבור לפיתוח באמת של הקטנה המוצר, אני אגיד בזהירות שלדעתי לחלק מהחברות היכולת הזו ברת השגה בטווח של ה-3 שנים הקרובות. ל- Apple זה עוד יקח להערכתי קצת זמן, אלא אם הם ישנו את ההתחיבות שלהם לעיבוד מקומי.

אין מקום כרגע בשוק להרבה מתחרים, כל החבורת צריכות לשתף פעולה אחת עם השנייה כדי לייצר את הפלטפורמה המתחרה ל- Apple, ל-Meta יש בסיס טוב, אולי שווה להסתכל על זה, ומצד שני, אני לא בטוח מה ל-Google יש בשרוול.

נאחל לכולן בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן