המדריך לציפיות בעולם הטכנולוגיה – 2024

·

, , , , , , , , , ,

שבוע טוב, אני הולך בפוסט יהיר זה לנסות להעריך את הציפיות של שנת 2024 בעולם הטכנולוגיה, כאמור, אין בכתוב בפוסט זה המלצה לפעולה מכל סוג שהיא. נ.ב: הנבואה ניתנה לשוטים, מדובר כאן על הערכות שלי.

נתחיל ב- Google.

זו תיהיה שנה מוצלחת כנראה ל-Google. אנחנו כנראה נחזור אליה בהמשך, בהקשרים אחרים, אבל בכלל כשאני מסתכל על Google כמה קלפים שהיא בנתה במשך הרבה שנים, הולכים להתממש ואיתם ההמלצות.

אני מדבר על Pixel Fold 2, שיהיה ה-Fold המוצלח ביותר כנראה (לאחר הצלחה לא רעה לדור לראשון בשנה שעברה) כשאני אומר ״המוצלח ביותר״ אני מדבר בשיקלול כולל.

ה- PIXEL 9 תיהיה סדרת ה-Pixel המוצלחת ביותר של Google. לאחר כמה דורות מוצלחים ביותר.

ה- Chromebook ימשיך לצמוח. (נגע בו עוד מעט בקטגוריה אחרת).

ובקיצור תיהיה שנה מוצלחת לGoogle בסבירות גבוהה. (נרחיב בהמשך על קלפים נוספים שיתכן שיפלו, עד כאן, מדובר על בנייה ארוכה שהובילה את Google לפסקה הזו) הצפייה מ-Google בהתייחס לפסקה הזו תגדל (יתכן ומאוד)

לפני שנמשיך:

Nvidia ו- Apple ימשיכו לצמוח גם השנה עם ציפיות חיוביות מאוד.. (שמם יוזכר בהמשך, אך למען הסר ספק)

הקרב על ה- VR רק מתחיל.

בערך ב- 2016 שמעתי פודקאסט טכנולוגי שטען שהשנה הולכת להיות השנה של ה-VR וה-chatbot, והינה הגענו ל-2024 ואפשר כבר להגיד ששנת 2023 הייתה שנת הזינוק של ה-AI (וה-chatbots) אבל ממש לא הסוף. אני רוצה להציג בחלק זה, פרשנות על ״מה יקרה השנה בעניין ה-AR״:

אם נדמה לכם, שהייתה עד עכשיו תחרות בתחום ה-VR, אז צפויה לכם הפתעה, כי התחרות רק התחילה.

Apple השיקה מוצר, שאנחנו לא באמת יודעים מה הפונציאל התוכנתי שלו בהינתן החומרה. לא רק שזה דור ראשון, אצל עוד צפויה להשתפר ולהוסיף יכולות תוכנה שיתנו תחרות למתחרים שלהם.

מנגד, ל-Meta יש מוצר מצויין, עם אקו סיסטם בר פיתוח, השאלה כמה מהר הם יצליחו לעשות זאת.

סבירות גבוהה, שגם Google תחליט להכנס לשוק הזה בצורה זו או אחרת. כבר השנה.

בקיצור התחרות רק תתחיל, לדעתי ככל הנראה את עצימות התחרות נתחיל להרגיש רק לקראת סוף השנה. אם Meta יעבדו נכון, כבר בסוף השנה הם יכולים להיות מתחרה משמעותי ל-Apple Vision pro או כשותף אסטרטגי כנגד או ביחד עם מתחרה עתידי. ואל תתבלבלו, כרגע Meta נמצאת בנקודה שהיא כבר לא מובילה בשוק, זה נראה כאילו היא כן אבל הקערה יכולה להתהפך עליה מאוד מהר. ההמלצה שלי, להשקיע הרבה בפיתוח. ומהר.

מה שמאוד ישפיע על יחסי הציפיות בתחום ה- VR על Apple ו- Meta יהיו הדברים הבאים:

  • עם התקדמות השנה ככל שיתחילו להגיע עדכוני תוכנה / גרסאות בטא ל- vision os של Apple הנוגעים לצד ״השיתוף והחברתי״ של ה-Vision pro, הצפייה מ-Apple תעלה, ועשויה (באם לא תיהיה התקדמות משמעותית מצד Meta בנוגע למצב הנוכחי) – להוריד את Meta
  • שילוב של הסעיף הקודם, עם השמעות שבו יבאו, על גרסת לא "pro" תתרום להגברת הצפייה ולהורדתה מ-Apple ו- Meta בהתאמה.
  • צעד, מנעתי לטווח הקצר שאולי יהיה נכון זה ש- Meta תפתח גרסאות של אפליקציות Horizon ל – Vision pro, עם פיצ׳רים אקסלוסיבים, ל-quest, אבל צעד כזה ידרוש תכלול מחדש של האסטרטגיה.
  • לדעתי הצעד הנכון ל-Meta זה לא לפעול ולבד, ואם כן לפעול לבד אז לפעול מאוד מהר
  • בכל מקרה הייתי ממליץ לעקוב בחודשים הקרובים אחרי העדכוני תוכנה שמגיעים ל-quest.

הבהלה ל- ARM (או: תחרות ל- Apple )

עניין מעניין לא פחות שלדעתי השנה יקבל ביטוי בסבירות גבוהה (אם כי לא מאוד גבוהה, רק גבוהה) זו עניין התחרות ל- Apple. תבינו, טכנית בשנים האחרונות, לא הייתה תחרות אמיתית ל *ניידים* של Apple ביחס גוף – צרכת חשמל – ביצועים (ויש מצב לא רע שגם מחיר).

והפעם האשמה העיקרית מוטלת על ה-X86 או יותר נכון על Intel ו-AMD.

אלא Intel או ו-AMD יצליחו להציג השנה מעבד X86 יעיל מאוד לניידים ובעל ביצועים מאוד טובים (חחחחח- זה לא יקרה), סביר להניח ש-Microsoft תמשיך בתוכניותיה להציג טאבלט -נייד ARM (נורמלי) ויתכן שזה יקרה עוד השנה. הצגה כזו תחזיר את התחרות האמיתית בשוק הנידיים, שוק שקיימת בו קצת תחרות רק בזכות הפופלריות של – Microsoft Windows והאסרטגיה המופלאה של Google עם ה- Chromebook.

אגב – Chromebooks: מעניין יהיה לראות אם Google תשיק Chromebook Plus (או מי מטעמה) עם ARM יהיה מעניין.

ציפיות: אם יקרה האמור:

*תיהיה עלייה בציפיות מ- Microsoft,

*כדאי לשים לב, שאם Intel (ו/או בית היציקה) תיהיה מעורבת אז גם הציפיות ממנה יגדלו

*תיהיה עלייה בציפיות מהחברה שתשיק את מעבד ה-ARM

*תיהיה ירידה קלה בציפיות מ-Intel ו- AMD (וכן אני יודע מה לגבי Intel)

כדאי להבין ולקחת בחשבון:

AMD ו- INTEL עדיין מתחרים חזקים (אולי יותר נכון כמעט בלתי מעורערים) בזירת מחשבי ה-DESKTOP כל עוד מתעלמים מ״יעילות בצרכת חשמל״. עוד משהו, לא בטוח שהשורה הזו הייתה נכתבת אם עסקת Nvidia – ARM יצאה לדרך. וכאן המקום באמת להמשיך ל-

NVIDIA:

קשה לי לראות סיטואציה בה NVIDIA לא ממשיכה להתחזק ב- 2024, Nvidia מחזיקה ביתרון כמעט בכל תחום שהשוק צריך ובחלק מהקטגוריות כמעט יתרון מוחלט. לכן, במהלך 2024, אני לא רואה את הציפיות יורדות (אם כבר עולות) מ- NVIDIA אלא אם INTEL או AMD תשיק בהפתעה פלטפורמה שלא שמענו עליה אף פעם שתיתן מענה ארוך טווח בתחום עיבוד BigData (AI,Cloud). (לא סביר לדעתי)

ענן:

הקלף השנה של Amazon לדעתי יהיה נגישות השירותים מבחינת התמחור

והקלפים של Microsoft ו – Google יהיו בתחום הפצ׳רים.

יהיה איזון והציפיות בתחום יאזנו את עצמן. כלומר טכנית בתחום הענן לא יהיה שינוי בסטטוס הנוכחי של מאזן הכוחות – המלצות.

AI

האמת, שזה די פשוט, כל הסימנים מראים, שהחוסר תחרות ל-openai ו-Microsoft נגמר. לדעתי Google השנה הולכת להיות מתחרה משמעותית בתחום גם בשוק הפרטי וגם בעיסקי, התחרות תגיע לשיא בסוף השנה, ההמלצה לMicrosoft בתחום הזה תרד מעט על כל הצלחה של Google, אבל כדאי לשים לב ש- Microsoft עשויה ״להנצל״ מההורדה בזכות שילוב חכם של השירות בשירותים הקיימים בצורה טובה יותר ממה שGoogle תצליח השנה. אבל מבחינת הטכנלוגיה, החגיגה הסתיימה. הערה על Apple, ככל שהם יציגו איזשהו שיפור בעניין, (גם לגבי המחולל תמונות) כל עוד הם לא ישלבו טכנלוגיה חיצונית (של Microsoft וכו׳), אנחנו לא נראה שינוי מבחינת ציפיות בעניין (כל צפייה שהייתה כבר עודכנה, בהתאם לשמועות), לפחות לא ב-2024. בהתסכלות לגבי 2025, יתכן שאז נראה שינוי בציפיות (לחיוב).

סיכום:

כל החברות שרשומות כאן, ראויות להתייחסות מיוחדת. אבל החברה המעניינת השנה מבחינתי היא Google לדעתי תגבור בציפיות לחיוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן