איך למצוא פתרון לתקלות במחשב לבד|או איך לחפש בגוגל פתרון לבעיות ?

הפעם החלטתי לספר לכם איך לדעתי אתם יכולים בעצמכם , לפתור את הבעיות שצצות לכם ב- Mac. המדריך גם תקף כמובן ל-Windows וLinux אבל קצת יהיה לכם יותר מסובך מהסיבות שאפרט בהמשך. 

קודם כל הקדמה :
בגלל שה-Mac כולל מספרים דגמים בודדים יחסית , ושאותה חברה מיצרת את התוכנה וגם את החומרה , אז החיים שלנו יותר פשוטים . יש הרבה מאוד משתמשי Mac מסביב לעולם בדגם הספציפי שלכם , כך שכנראה יש פתרון לבעיה שלכם . ב-Windows וLinux יש הרבה יותר דגמים פר מערכת ההפעלה . לכן אני ממליץ להבין האם הבעיה היא חומרתית או תוכנתית כפי שאפרט בהמשך.

ועכשיו למדריך :
שלב ראשון : איפיון הבעיה :
האם הבעיה היא חומרתית או תוכנתית :
לשאלה הזו יש 3 תשובות :
א. חומרתית
ב. תוכנתית
ג. אני לא יודע
שלב ב׳: ניסוח הבעיה
נסחו את הבעיה במילים שלכם לדוגמא : אני לא מצליח להכנס ל-Appstore
או אני לא מצליח להדליק את האור במקלדת .
שלב ג׳ :תרגום לאנגלית .
כן . אין מה לעשות , ישראל היא מדינה קטנה שמשתמשת ורוב החומר בעולם נמצא באנגלית …
ש.אבל מה אם אני לא יודע אנגלית?
ת.אני מאמין שאם יש לכם Mac יש לכם איזושהיא אנגלית בסיסית (או שאני זקן מידי כי פעם לא היה אפשר להסתדר ב-Mac ללא ידע בסיסי באנגלית ) ובשביל ניסוח הבעיה הבסיסית הזו היא אכן מספיקה
מומלץ בשלב זה לתרגם את המשפט לבד (בלי גוגל טרנסלט וכד׳) . מילים שאתם לא יודעים מוזמנים כן לתרגם אבל לא את כל המשפט תחבירית !
שלב ד׳:
זוכרים את שלב א ?
רוב הפעמים אלו התשובה שלכם לשלב א׳ יהיו תשובות ב׳ ו ג׳ . (אם התשובה היא א׳ כנראה שאין מנוס אלא לפנות לטכנאי Mac אבל בכל מקרה כדי שיהיה לכם מושג בבעיה מוזמנים לחפש תשובה לפי המשך המדריך )
אם בחרתם בבעיה חומרתית : רשמו בגוגל אחרי הניסוח של הבעיה באנגלית את שם הדגם המדויק שלכם (במידה ומדובר ב-Mac. במידה ומדובר במחשב PC אם מדובר במחשב נייד / מחשב מותג רשמו את הדגם המדויק בצירוף גרסת מערכת ההפעלה .
אם בחרתם בבעיה תוכנתית : רשמו בגוגל אחרי ניסוח הבעיה באנגלית את שם גרסת מערכת ההפעלה המדויקת , במידה ואתם לא מוצאים פיתרון אתם יכולים להוסיף גם את שם הדגם (למרות שאני לא מאמין שתצטרכו )
אם בחרתם באני לא יודע : רשמו אחרי ניסוח הבעיה באנגלית את שם הדגם המדויק של המחשב ואת מערכת ההפעלה . תנו לגוגל להסתדר עם השורה הארוכה שנתתם לו
הערה חשובה :במידה ומופיע לכם קוד שגיאה רשמו אותו אחרי תיאור הבעיה

שלב ה׳:
אנטר !
עכשיו כנסו לתוצאות אחד אחד אתם מוזמנים לעיין בכותרת האם זה רלוונטי או לא … וכאן אתם מוזמנים להשתמש בגוגל טרנס או כל שרות / תוכנת תרגום אחרת .

כמה טיפים :
-אם אתם יכולים נסו למקד את החיפוש
– לדברים שקשורים בשפה העברית – אם זה קשור בכיוון השפה פעלו לפי המדריך שלי . או זה קשור ספציפית בשפה העברית נסו את מזלכם בעברית.
טיפ אחרון ומאוד חשוב : במידה ומופיע לכם קוד שגיאה רשמו אותו אחרי תיאור הבעיה (אני מציין זו פעמיים כי זה מאוד חשוב ) 

—-

פורסם במקור על ידי בפורום fxp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן